March 16, 2016

Shifting Paradigms : FUCT aligns with the new generation of Youth


Shifting Paradigms : FUCT aligns with the new generation of Youth
パラダイムシフト:新世代の若者に向けて発信するFUCT

During the 1990’s a subculture arose in fashion, and a global generation that questioned the predatory and compartmentalized thinking of modern society was introduced to a movement so potent – which promoted a DIY way of life and set of deliberately different attitudes – it has since been defined as “street wear”.

1990年代、ファッションの中からサブカルチャーが生まれ、現代社会における資本主義の考え方を疑問視した若者たちは新しい時代の流れを作っていった。 自分たちの生き方や態度を様々な形で表現し、それがストリート・ウェアと呼ばれる事となった。

By the early 2000’s “street wear” culture had shifted paradigms, re-introducing the crazed materialism mentally of the 1980’s in full force. An entire generation lulled to sleep again – overwhelmed by a dizzying array of endlessly emerging, artificially contrived brands sprouting out from seemingly nowhere and everywhere – seduced by the hypnotic spell of new sneakers and limited edition “anything”. A new guard of un-creative business-minded street wear “moguls” holding MBAs and law degrees from prestigious colleges had surfaced. Their sole purpose and intent, to flood the market with mediocre product and mindless messages through new and improved consumer marketing sorcery. But just as the best known failed car of all, the DeLorean DMC-12 did at least achieve fame – just not longevity.

2000年代に入り“ストリート・ウェア”のカルチャーの価値観が変化し、1980年代の気が狂ったような物質主義の精神を再び追求するようになる。その為、すべての世代が再び眠りにつくこととなった。これまで数多くの中身のない偽りのブランドが生まれては消えを繰り返し、その時代の流れに圧倒された消費者たちは、新しいスニーカーやら「何か」の限定品とかいう催眠術によって惑わされてしまったのである。 また、この時代は金儲けしか考えていないビジネス志向の人間たちがストリート業界に参入し彼らがSTREET業界の中心人物として注目を集め、消費者マーケティングという魔法を使い、市場にありきたりの商品とくだらないメッセージをあふれさせる事となった。 とは言え、このようなやり方でも名声を掴むことが出来るが、その寿命は長くは続かない。なぜならばSTREETWEARの本質とは違うからだ。

With LOVER’S ROCK, FUCT’s Spring/Summer 2016 collection achieves the seemingly implausible task of coming full circle, finally. As one of the last true independent brands that has always stayed true to it’s authentic rebellious nature, FUCT is re-connecting with today’s new generation of youth on a higher level, one of simplicity and purity, a mindset which was once the driving force behind a no-name, fresh and uniquely unconventional movement that quickly morphed into a multi-billion dollar industry over a period of less than 20 years. Seeking greatness in small things, FUCT yet again successfully counters the commonly held belief that it is the corporate street wear brands that create current and lasting trends through their misinformation and false revolutionary propaganda campaigns. “It seems that all through life, one fact prevails. That the righteous all live on. These are Coptic Times. Leaving this place, won’t be no big disgrace, let loose those lies and hold on to your faith.” FUCT has left Babylon. The voice of a new generation has spoken. Photography: Natalia Mantini Styling: Manon Macasaet

FUCTの2016春夏コレクション“LOVERS ROCK”では、一巡して原点に戻るという偉業を成し遂げた事により常に反抗的な本質部分にこだわり続けてきた最後のOGブランドとして、FUCTは新世代の若者とより高いレベルで再び繋がる事となった。 本来、ストリート・ウェアは飾り気のない純粋なものであり、その理念こそは、かつては名もなく、新鮮で他に類を見ないほど型にはまらないものだった。 間違った情報や偽りのプロパガンダを通じて、トレンドを作り続けている、大企業のストリートウェアブランドに対し、FUCTは小さな事に素晴らしさを見出し、再び反撃にでた。

“It seems that all through life, one fact prevails. That the righteous all live on. These are Coptic Times. Leaving this place, won’t be no big disgrace, let loose those lies and hold on to your faith.” 〈注1〉 (人生を通して、一つの事実が広がっていくようだ。すなわち正義は全て残る。コプトの時代が来る。この土地を離れたとしても、名を汚すことはないだろう。嘘なんて放っておけばいい。正しい道を信じるのだ) FUCTはバビロン〈注2〉を離れた。新世代の声が語っている。 〈注1〉ワシントンDC出身、ハードコア・パンク×レゲエのパイオニアであるバッド・ブレインズ、1983年発表の2ndアルバム「Rock for Light」の収録曲「Coptic Times」の歌詞 〈注2〉富と悪徳で栄える資本主義の象徴。 Photography Natalia Mantini Styling by Manon Macasaet

以上、FUCT OFFICIAL BLOGならびに
FUCT日本総代理店UNIFOME和訳より抜粋。

by Qee / Futoshi Inamura


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